• Vyhledat
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
  • Vyhledat
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • RSS
  •  

Články dle značky: Učíme online

„Každý dělal, co mohl – bez ohledu na věk a na technické znalosti,“ komentuje e-learning v době koronavirové krize JUDr. Věra Honusková, Ph.D., členka kolegia děkana Právnické fakulty UK. Právě ona patřila k těm fakultním pilířům, na nichž právníci od jara „stavěli“ vynuceně rychlý přechod od kontaktních setkávání do převážně elektronické výuky.

Na Filozofické fakultě UK jsou tradičně vyučovány desítky oborů – od archeologie přes sociologii až po „malé“ či velmi exotické jazyky. A každá z řady kateder se ke koronavirem vynucené výuce bez osobních kontaktů postavila různě.

Vedle slov koronavirus, covid a pandemie se pojmy distanční vzdělávání nebo distanční výuka ocitly v popředí nejužívanějších slov a slovních spojení současnosti. Multimediální forma řízeného studia (tak praví Wikipedie) se na přechodnou dobu, během níž osiřely přednáškové sály, stala jediným spojením mezi studenty a vyučujícím.

Ani pandemie koronaviru výuku na UK zcela neochromila. Studenti a vyučující se však až na výjimky během vládních karanténních opatření nemohli potkávat tváří v tvář. Zvlášť složité to bylo i pro studenty a vyučující na Fakultě tělesné výchovy a sportu, kde je společný pohyb často nezbytnou součástí studia.

Ani pandemie koronaviru výuku na Univerzitě Karlově zcela neochromila. Studenti a vyučující se však až na výjimky nemohli potkávat tváří v tvář. Jak se s distanční výukou vypořádali na Husitské teologické fakultě, jsme se ptali proděkana pro rozvoj doc. PhDr. Jiřího Pavlíka, Ph.D.

Na Lékařské fakultě v Hradci Králové UK mají zkušenosti nejen s „klasickou“ online výukou, ale také s distanční formou zkoušení. „Studenti se při ní museli vzdát přípravy, aby se minimalizovalo riziko podvádění, neměli tedy čas si odpovědi rozmyslet,“ říká proděkanka pro výuku všeobecného lékařství Hana Langrová.

„Nezvyklá situace nám jasně ukázala, že prezenční výuka zcela nahradit nelze. Ale jsem ráda, že nás donutila zkusit si formy distanční výuky a přemýšlet o výuce vně vyjetých kolejích,“ říká pro iForum Marie Opatrná, proděkanka pro rozvoj a vnější vztahy KTF UK.

Ani pandemie koronaviru výuku na Univerzitě Karlově zcela neochromila. Poznatky o zkušenostech s distanční výukou shrnul za Evangelickou teologickou fakultu (ETF UK) vyučující z katedry systematické teologie Mgr. Petr Gallus, Ph.D..

„Pokud bych výuku vedla stylem: Přečtěte si materiály a spočítejte…, přišla bych se studenty o to nejcennější – možnost vzájemně se obohacovat svými postřehy,“ říká Zdeňka Koupilová z katedry didaktiky fyziky MFF UK.

Vedle slov koronavirus, covid a pandemie se pojmy distanční vzdělávání nebo distanční výuka ocitly v popředí nejužívanějších slov a slovních spojení současnosti. Multimediální forma řízeného studia (tak praví Wikipedie) se na přechodnou dobu, během níž osiřely přednáškové sály, stala jediným spojením mezi studenty a vyučujícím...

Zavření škol, většiny školek a plošně doporučený home office spolu s omezením vycházení přinutil rodiny sdílet prostor a čas, jehož konec je v nedohlednu. Na malém prostoru teď pracují, učí se, hrají si, zlobí (se), hospodaří a snaží se vydobýt aspoň kousek místa a chvilky jen pro sebe.